Introducción.

El 30 de Mayo Lockheed Martin lanzó la versión 4 de Prepar3D. Todavía no la estoy usando, pero si puedo contaros un poco de que va...

Según sus autores, la nueva versión 4 nos trae muchos cambios y mejoras excitantes. Ésta nueva versión ya viene con arquitectura de 64 bits, y nos prometen mejor resolución, más objetos, mejor precisión, escenarios mayores y un rendimiento mejorado.

Además, ahora nos dan iluminación dinámica, partículas de lluvia / nieve, árboles 3D globales, distancias de trazado de autogen aumentadas, un kit de desarrollo de software (SDK) completamente reelaborado, nuevos vehículos predeterminados y una extensa lista de otras características y mejoras.

A partir de ahora el desarrollo para versiones anteriores ha finalizado y ya no saldrán ni actualizaciones ni parches, aunque sí seguirán en venta.
 
Por supuesto, si posees alguna de las versiones anteriores de Prepar3D y quieres actualizarte a la v4 hay que pasar por caja una vez más, ya que los autores lo consideran un nuevo producto, no una actualización.
 
Y en cuanto a compatibilidad de Add-ons... lo mismo que en las veces anteriores, la mayoría tendrán que ser actualizadas, sobre todo por el cambio de 32 a 64 bits.
 


Versiones de Prepar3D.

Versión Disponible desde...
4.0 Hotfix 1 26 Junio 2017
4.0 30 Mayo 2017

 

Licencias disponibles.

Como en las versiones anteriores, tanto las Licencias como el progama sólo pueden ser adquiridos a través de Internet. Las licencias disponibles, sus precios y lo que pueden hacer los profesionales o estudiantes con cada una son:

- Professional License - $199.00

  • Experimentar una misión antes de que suceda para aumentar la eficacia y reducir el tiempo de respuesta.
  • Aprender y poner a prueba sus conocimientos en el mismo entorno en el que operarán.
  • Recrear escenarios con datos operativos y experimentar con diferentes variables.
  • Entrenarse en escenarios de aviación, control de tráfico aéreo, operación de vehículo en tierra y respuesta a desastres.

- Academic License - $59.95

  • Tomar el control y ver los efectos de sus decisiones.
  • Experimentar con retos que desarrollen habilidades de pensamiento crítico.
  • Colaborar con los estudiantes de todo el mundo para resolver problemas de la vida real y perfeccionar sus habilidades de trabajo en equipo.

- Professional Plus License - $2300.00

  • Experimentar escenarios de combate que impliquen un complemento de las armas y sensores.
  • Programar comportamientos de Inteligencia Artificial (AI) en escenarios.
  • Experimentar una misión antes de que suceda para aumentar la eficacia y reducir el tiempo de respuesta.
  • Aprender y poner a prueba sus conocimientos en el mismo entorno en el que operarán.
  • Recrear escenarios con datos operativos y experimentar con diferentes variables.
  • Entrenarse en escenarios de aviación, control de tráfico aéreo, operación de vehículo en tierra y respuesta a desastres.

- Developer Professional License - $9.95 / Mes

- Developer Professional Plus License - $19.95 / Mes

Las dos últimas, evidentemente son para desarrolladores.

 

Requerimientos de Sistema.

  Mínimos Recomendados
Sistema Operativo Microsoft Windows 7 (64-bit) Microsoft Windows 10 (64-bit)
Procesador 2.2 GHz Quad Core 3.5 GHz (por núcleo)
Memoria RAM 4 GB 16 GB DDR4/2666MHz o mejor
Disco Duro

40 GB
(3 GB para el SDK)
Un Disco M.2 o de Estado Sólido (SDD) es áltamente recomendado.

Tarjeta Gráfica 2 GB  8GB o más
Capacidad Gráfica Soporte total de DirectX 11
Otros Derechos de administrador (sólo para la instalación)
Microsoft Core XML Services (MSXML) 6.0
Microsoft .NET Framework 4.6.2
DirectX 11
Resolución mínima 1024×768

Aquí cabe destacar que ahora necesitamos una mejor máquina... Nos piden más memoria, mejor CPU y mejor tarjeta gráfica... (será ésto lo que hace que el sim vaya mejor?)

 

Vehículos por defecto.

El Simulador trae algunos vehículos por defecto para que una vez instalado ya podamos poder empezar a... "volar"... misma situación que en la versión anterior, hay un Mini-Submarino.

En la Página Web Oficial, esto es lo que tenemos:

Extra 300s
By Alabeo
Beechcraft Baron 58

 

Beechcraft Kink Air 350 Lockheed C-69 Constellation
By Just Flight

 

Beechcraft Bonanza A-36
By Carenado
Lockheed Electra 10A
By Just Flight

 

Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon Lockheed Martin F-22 Raptor
By IRIS

 

Lockheed Martin F-25A
By Dino Cattaneo
Fury 1500

 

Lockheed L049 Constellation
By Just Flight
Maule Orion

 

MH-60 Black Hawk
By Virtavia
Mooney Acclaim
By Lionheart

 

Mooney Bravo Lockheed P-38 Lightning
By Milviz

 

Piper Cub Robinson R-22

 

S-70 Black Hawk
By Virtavia
Neptune Submersible

 

UH-60 Black Hawk
By Virtavia

 

Nuevas características.

  • 64-bit simulation architecture
  • Unicode compatible
  • Modernized User Interface (UI) design for quick navigation and customization
  • Updated native virtual reality (VR) support for Oculus Rift and HTC Vive
  • Updated vector data (coastlines, lakes, rivers, roads, rails, parks, streams and utility lines) for:
    • Africa
    • Middle East (Israel, Turkey, Syria, Lebanon, Iran, Iraq, Afghanistan, Pakistan, Saudi Arabia, and more)
    • Southeast Europe (Greece, Albania, Macedonia, Bulgaria, Romania, Black Sea, and more)
    • Southeast Asia (Indonesia, Philippines, Vietnam, Cambodia, Laos, Thailand, Myanmar, Papua New Guinea, Solomon Islands, and more)
  • Updated custom 3D model placement in Athens, Egypt, Israel, Dubai and Hong Kong
  • Hundreds of new updated generic 3D model buildings in Tel Aviv and Hong Kong
  • Updated Shuttle Radar Topography Mission (SRTM) 90m digital elevation for Southeast Asia and Middle East regions
  • Updated native mission gauges to Scaleform
  • Views and panels can now be docked into any undocked view
  • Updated multiplayer voice chat codec – higher quality chat audio
  • Expanded ribbon drawing capabilities in the Navigation Visuals screen including drawing based on vehicle type and the ability to change color per category
  • Added video recording capability. Can be assigned to a key event in the UI.
  • Control Tower can now be selected in the Select Airport screen
  • Custom cameras can now be saved on a scenario or global level
  • Material temperatures – IR sensor views now react accordingly
  • 3D trees (SpeedTree) integrated into autogen system. This feature can be toggled on and off in the UI under Options – World (Dynamic 3D Autogen Vegetation).
  • New 3D rain/snow system. This feature can be toggled on and off in the UI under Options – Weather (Detailed Precipitation).
  • Dynamic lighting support
  • Support for local SpeedTree wind effects
  • Support for higher resolution ground textures
  • Autogen visibility range can now be configured
  • Updated various textures including runways, taxiways, hangars, and terminals
  • Added SceneryLodOrigin and TerrainLodOrigin fields to camera definitions preventing terrain paging issues when switching between certain views.
  • New and updated default vehicles:
    • F-22 Raptor (Updated)
    • F-35A Lightning II (Updated)
    • F-16A
    • F-16AM
    • F-16C
    • Lockheed Electra 10A
    • Milviz P-38L
    • Sikorsky MH-60K (Updated)
    • Sikorsky S-70A (Updated)
    • Sikorsky UH-60A (Updated)
    • Sikorsky UH-60L (Updated)
    • Sikorsky UH-60M (Updated)
    • Sikorsky UH-60Q (Updated)
  • New default avatars:
    • Army Infantry
    • Navy Male Blue Camouflage
    • Rebel Male (1/2)
    • Soldier Desert
    • Soldier Jungle
    • Soldier Spec Ops
    • Soldier Swat
    • Soldier Winter
    • Arab Male Casual (1/2/3)
  • Steering Set controls can now be set in the UI
  • Added new white smoke marker particle effect
 

Primer Parche.

El 26 de Junio (casi un mes después de la salida de la versión 4) se publicó el primer Hotfix. Aquí tenéis un listado con los cambios, que no son pocos.

  • Client Fixes and Improvements

    • Fixed an issue in VR views that prevented dynamic lighting in the right eye
    • Fixed memory leak related to external views and vehicle textures
    • Fixed performance impact when entering and then exiting VR
    • Fixed text label size mismatches in VR
    • Corrected an issue where a scenario saved from the startup screen would not be loaded after a reset
    • Preventing vehicle sounds from playing during load
    • Fixed a crash on startup due to controllers using bad port and hub values
    • Added an unobtrusive watermark for developer licenses
    • Fix for ICAO entries in the Logbook
    • Added the Delete Scenario button back to the Scenario user interface
    • Fixed effect texture orientations being flipped (e.g. coastline waves)
    • Fixed the Graphics Profile Name not syncing with the correct saved graphics settings
    • Interface windows will no longer move behind main window when losing focus
    • Fixed Logbook issue that was preventing logging start/end points
    • Corrected various issues with the Flight Instructor user interface
    • Added pitch, bank, heading to the GPS broadcast capabilities for electronic flight bags
    • Updated various XML configuration file encodings
    • Corrected a commands binding error with the Steering Set key
    • Fixed issue preventing the vehicle preview screen from rendering in the Edit Scenario window
    • Changed the default textbox to ICAO for the Select Airport user interface
    • Fixed multiplayer crash when using Direct IP connections
    • No longer instantiating radios if they are not configured for an object
    • Fixed an issue where the vehicle preview window would not render in certain views
    • Fixed an issue where View Group selection would be out of sync with the context menu
    • Fixed scenery.cfg encoding issue after leaving the Scenery Library view
    • Fixed an issue where SimConnect applications were receiving the wrong event id
    • Fix for a crash when using index 0 with payload stations
    • Fixed issue related to the flag SIMCONNECT_CLIENT_DATA_PERIOD_ON_SET not working with SimConnect_RequestClientData
    • Fixed null terminating string issue when using RequestDataOnSimObject with ATC strings
    • Fixed an issue where undocking views would not immediately be processed
    • Fixed an issue regarding minimum temperature in the Advanced Weather view
    • Fixed an issue where the Scenery Library was not reporting all errors
    • The Select Airport view’s ICAO search box is now above other search boxes
    • Minor layout updates to the Select Airport screen
    • Content error reports will now have more detailed XML parse error messages
    • Fixed an issue where malformed DLL.xml and EXE.xml files would cause Add-on DLL and EXE to fail to load
    • Fixed an issue where multiplayer settings were not correctly assigned when using the Direct Connect method
    • Added reverse thrust axis events
    • Fixed issues with certain locale settings
    • Traffic settings now save again in Graphics Profiles
    • Added exception handling for error that would occur when certain audio codecs were installed
    • Fixed crash that could occur when making modifications to the Scenery Library with add-on scenery
    • Fixed issue that caused stars to draw in the incorrect order
    • Added Show Only Favorites button back to Vehicle Select Screen
  • Scenery Fixes and Improvements

    • Fixed errant river feature in ocean QMID 50,31 (West Africa)
    • Fixed incorrect locations of certain buildings and bridges in Instanbul
  • Content Fixes and Improvements

    • Corrected the clickable mouse area of the RadarGauge
    • Fixed the F-16 speedbrakes

 

Conclusion.

Bueno, como comenté al principio, todavía no he comprado la licencia, así que no puedo dar de primera mano mis propias conclusiones. Prefiero esperar un poco a ver como se desarrollan los acontecimientos y si la comunidad está contenta o no con la nueva versión.

Lo que sí puedo decir, es que parece ser que Lockheed Martin va por buen camino con el salto a los 64 bits. Es un cambio importante y acertado, ya que las mejoras son notables. También cabe destacar que por fín se están volcando con la VR y dan soporte de modo nativo a Oculus Rift y HTC Vive.

Es de suponer que pronto empezarán a llegar las actualizaciones de todos los Add-ons y podremos dejar el Sim a nuestro gusto.

Veremos en qué queda la cosa.

 

 

 

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